„it has to be my fucking music that i’m making. i mean, if it isn’t music that i love, that i make, that i wanna play, what the fuck is the point?”
tudtam előre, hogy ez lesz a legszomorúbb mardi gras epizód... pedig, ha tanulhattam valamit a new orleans-iaktól, az az, hogy hogyan fogadjuk el az elmúlást. csak ne hiányozna az öreg annyira a gyönyörű kosztümből (és akkor erre még rátettek egy lapáttal a lövöldözéssel is, mert mindig van valami faszfej, akinél fegyver van, el sem hiszem). az epizódhoz nem lehet sokat hozzátenni, a végén is pont úgy folytak az események, ahogy megszoktuk, semmi hivalkodás, csak az anyaszomorító élet. azt mondjuk sosem gondoltam volna, hogy annie képes lenne kihagyni a legszentebb ünnepet. vagy hogy davis megkomolyodik. oh, wait... és így kellett, hogy vége legyen, még egy dal, még egy pillantás mindenkire, aztán a csönd. ...and the saints are the world champions! (++01.28.)
hálás vagyok az hbo-nak, hogy kaptak a készítők öt részt, hogy lezárják a sorozatot, de pont idén sikerült újra mélységesen beleszeretnem a show-ba, úgyhogy igencsak kevésnek érzem ezt az öt részt. szoktam túlozni számtalanszor, de most teljesen őszintén mondom, hogy minden epizód végén arra eszméltem, hogy felbukkant a vége-főcím, és én akarnék még, még, még. pedig nem volt más, mint az elmúlt két évben, valami lelki rezgés lesz itt a háttérben, számtalanszor bizonyosodott már be az ilyen. hjaj, miss new orleans already... nagyontetszett. oké, félre a búval, most igyunk egyet, és szóljon a funky!
hülyén szoktak rám nézni, amikor kifejtem, hogy new orleans a kedvenc városom, mert ugye sosem jártam még ott a fizikai valómban. de az ember szerintem attól még pontosan tudhatja, hogy mihez vonzódik igazán. a sorozat segített nekem mélyíteni a képet. erősített a szerelmen ezzel az egész zenés őrülettel, ugyanakkor meg is riasztott a sok erőszak láttán. és persze tudja az ember, hogy a dramaturgiához is kellettek ezek a pontok, mégis annyi valóság sugárzik a show-ból, hogy az ember kénytelen figyelembe venni, hogy nem ez a legbiztonságosabb hely a földön. de az egyik legérdekesebb, az tuti. ha félrerakom a város, a zenék és a hangulat iránti mániámat, akkor be kell látnom, hogy nem tudnám mindenkinek nyugodt szívvel ajánlani, hogy nézze a sorozatot, sőt, már akkor is nehéz helyzetben vagyok, ha el kell mesélni, hogy miről szól -egy csomó karakter hétköznapjai a katrina hurrikán után. ugye...? biztos, hogy sok ember ízlelőbimbóját nem mozgatja meg, de aki csak egy kicsit ráérez, kétségkívül hozzám hasonló szerelembe esik. bár az is tehet vele egy próbát, aki tudja értékelni a magas fokú realista karakter-építést. és bár tudom, hogy középtájon egy picit eltávolodtunk egymástól (talán túl sötét lett a színe), de például a mai napig emlékszem, hogy egy lusta vasárnap délutánon indítottam az első részt, a nap annyira sütött, hogy a sötétítő függöny sem segített sokat, de azért meredtem a monitorra, és imádtam minden percét. az ilyen utazásokért éri meg sorozatbuzinak lenni. és ha van sorozat, amit biztos, hogy újra fogok nézni, akkor itt az egyik nyertes. nagyontetszett. köszönöm az hbo-nak a kitartást, az egész stábnak az elkötelezettséget, köszönöm a zenéket, köszönöm trombone shorty-t, köszönöm lucia micarelli-t, köszönöm wendell pierce-t. life is short, let’s play a song. zulu, baby! nola forever. whodat!