„i have renounced my fellow man, my fellow women, because i don’t want to suffer, because i’m incapable of withstanding the heartbreak of love, because i’m unhappy, like all priests. it would be wonderful to love you the way you want to be loved, but it’s not possible. because i am not a man. i am a coward. i am a coward. like all priests.”
nem tudom megállni, hogy ne a technikai részletekkel kezdjem, mert baszki, sorrentino-ék őrültek... most már muszáj voltam utána-keresni a forgatási helyszíneknek, mert én elhittem mindet, erre látom, hogy a sixtus-kápolnát megépítették 1:1-ben a cinecittá stúdióban... és a kedves direktor úr zseniálisan játszik az egyezések/ellentétek fogásaival is, mert amíg a díszletek és a jelmezek a hitelességet emelik a tökéletességig, addig a zenével meg rendre ellenpontoz -például a pápai készülődés alá az ’i’m sexy and i know it’ című türhő-slágert vágja be... a kápolnában játszódó jelenet nem csak a körítés miatt működött olyan jól, hanem jude law erőteljes jelenléte miatt is, valamint az olyan nüanszok okán, mint amikor a pápa lenyomta voiello fejét a lábcsókhoz, ezzel véglegesítve az erődemonstrációját... ugyanakkor ma láthattuk a legemberibbnek is lenny-t, amikor a majdnem-testvérével kiosontak a városba -susogós melegítőben... nagyon hangsúlyos szerepet kapott az árvaságban töltött gyerekkora is, mert ugye minden frusztrációja ide vezethető vissza -és azt most már mindenki tudhatja a vatikánban, hogy a pápa igencsak frusztrált... (##11.03.)