„i’m a good person. i deserve love.”
azt hiszem nem sok képregény-sorozat engedhetné meg magának, hogy a régóta érlelt összecsapást a finálé első perceiben lerendezze egy rajzolt elemekkel dúsított sing-off-ban, stílusosan, kiszámíthatatlanul... ahogy azt sem gondolnám, hogy a szuperhősök világából inspirálódó alkotások olyan gyakran mernének a fináléjukban ilyen sötét és megkérdőjelezhető útra lépni -elültetni a bogarat minden néző fülében, hogy vajon a hőse tényleg akkora hős-e, mint eddig gondolta. és itt nem csak arról van szó, hogy mindenki azt bizonygatja, hogy david tévútra tévedt, és mostantól le kell szedálni a sötét gondolatokkal kacérkodó elméjét, hanem egy kellemetlen ellentmondásba is sodorják egy (elvileg) csak fejben elkövetett szexuális aktus miatt. és a mai kényes világunkban merész húzás erről a témáról így beszélni, hogy egy pozitív karakter esetében kérdőjelezzük meg azt, hogy beleegyezéssel történtek-e a dolgok... még szerencse, hogy az fx-nél imádják a különlegességeket, így a sorozat (remélhetőleg) nem egy elbukás-történet szomorú históriája marad mindörökké... (david személyiségei újra manifesztálódtak, és persze most is öröm volt nézni dan stevens-t, ahogy apró különbségekkel játssza az alteregókat.) (##06.13.)
elveszni egy elmében jó, mert izgalmas kirakni a gondolatok puzzle-jét, feltérképezni a homályba vesző részeket. csakhogy kell egy vezérfonál, amibe belekapaszkodhat a befogadó, mert a szerteszét futó ötletek erdejében elveszik -és akkor oda az érdeklődése egy része... és úgy érzem, hogy noah hawley-ék egyszerre akartak túl sok és túl keveset idén, mert nem volt egy vastag sztorijuk, ami mentén egyenletesen haladhatott volna az évad, viszont rengeteg kitérővel jutottunk el a végjátékra, különböző elmékben bolyongtunk (szó szerint), víziók és belső félelmek hátráltatták a lépéseinket, és ez a szétfolyó dramaturgia nem segített abban, hogy igazán tűzbe tudjak jönni ezektől a fejezetektől... az sem segített, hogy megváltoztatták a syd és david közötti dinamikát, kivéve azt a szeretetteljes vonzódást a képből, ami az első évad egyik nagy fegyverténye volt (hjaj, mindig látszik, hogy mikor vonzódom egy párkapcsolathoz: amikor az elhidegülés miatt panaszkodom)... viszont az agyamentséget még mindig tudtam értékelni, arról már nem is beszélve, hogy még mindig ennek a sorozatnak van a legerősebb vizuális koncepciója, gyönyörű az operatőri munka, dugig van tömve képi gag-ekkel és ötletekkel minden egyes kockája.