„if you want to earn my loyalty, then you have to offer yours in return.”
mindig a kés élén táncol az ember, mindig csak nagyon kicsin múlik a győzelem vagy a vereség. papolhat itt frank a hatalom mindenhatóságáról, de most is a pénz volt az, ami igazán közbeszólt. frank úgy tűnik, elérte a céljának az első állomását. azért nem lehetünk ebben biztosak, mert csúnyán állva hagytak minket a végén. a többiek? a riporterek azt teszik, amihez értenek, minden nyomot végigkövetnek, mérlegelnek, majd levonják a következtetéseket. claire szálát viszont nem tudom ilyen pragmatikusan leírni, nem örülök neki, hogy kibújik belőle az anyasági ösztön, bár ezzel a mostani hideg valójával is nehezen tudok mit kezdeni. (++02.08.)
eddig két meglehetősen különböző netflix sorozatot próbáltam be, de ami közös volt bennük, hogy mindkettő etette magát, tehát jó döntésnek látszik, hogy ömlesztve rakják fel az évadaikat. emlékszem mekkora szó volt, amikor berendelték tárgyalt művünket első saját gyártásnak, david fincher-rel és kevin spacey-vel a fedélzeten. tudni lehetett, hogy itt nem lesz nagy baj. és az ember, aki lelkiismeretes, itt lesz bajban az értékelésnél. igényes munka? mélydráma? hengerlő színészi játék? igen, igen, igen. hidegség árad belőle? kíméletlen tükör? szerethetetlen karakterek? igen, igen, igen. és ekkor jön a kétpontos kérdés: megkapja-e a szavazatomat az, ami csak az intellektusomra hat, a szívemre viszont képtelen? mit értékel az ember -ha tudja, hogy valami gondosan el van készítve, vagy ami elkapja őt a mellkasa táján, és húzza magával órákon át? ideális esetben ez a kettő együtt tud állni, de itt valószínűleg szándékosan tartanak minket kívül, mégha a hozzánk beszélések miatt érezhetjük akár az ellenkezőjét is. no, megvannak az eredményeink, szoros szavazás volt: tetszett. de mindettől függetlenül: mondjátok, hogy amit láttunk, ami itt történt, az csak sarkítás, ugye a politikusok nem teszik meg mindezt a sok szörnyűséget a hatalomért? ne, inkább hadd maradjak tudatlan idealista naiv...