„when pablo escobar starts believing the pen’s mightier than the sword... you know you’re getting to him.”
mint ahogy a jól ismert mondásból is tudjuk jól: a sarokba szorított vadállat a legveszélyesebb... és nem sok kiutat hagytak pablo-nak és hű embereinek, teljes frontos letámadásba kezdett a rendőrség, marékszám szórva a lövedékeket az utcán, égetve a kokaint és a papír-pénzeket. és látva ezt, talán még mi is azt gondoltuk, hogy most végre sikerül megtörni a nagyvadat, hogy eljöhet a dicsőség órája. ezért sétáltunk bele nézőként mi is abba a csapdába, hogy elhittük, hogy a félelem a legnagyobb úr -pedig egy patkány is akkor a legveszélyesebb, amikor fél... úgyhogy a biztosnak hitt akcióból vérfürdő lett, a dicsőségből bukás. (egyébként jól volt felépítve az egész, mert nem a semmiből jött, hogy az amerikaiak megúszták a golyó-záport, és az is tetszett, hogy láttuk a lány és a taxis srác bizonytalanságát, és aztán a végén állt össze a kép, hogy melyikükből milyen gondolatok váltották ki ezt az érzetet.) ironikusnak érzem, hogy a végén pena ügynök egy vadászok által berendezett szobában talált magának új szövetségeseket, mert szimbolikusan felkerülhet escobar feje is arra a falra... (érdekes tűnik, hogy az ideológiai ellentét is bekerült a képbe, bár mint kiderült, a szélsőjobbosok elsősorban személyes okokból üldözik itt a kommunistákat.) ($$09.17.)