„-the hosts are supposed to stay within their loops, stick to their scripts with minor improvisations.
-this isn’t a minor improvisation. this is a fucking shitstorm.”
bár arra nem emlékszem, hogy gyerekkoromban láttam volna a michael crighton-féle eredeti filmet, viszont láttam egy másik alkotást, amit az ő regényéből adaptáltak, azt amiben ugyanúgy megvolt a ’téma-park, amiben rosszra fordul minden’ alapgondolata (mert az embereket és a dinoszauruszokat nem okos dolog összeereszteni), plusz nagy kedvencem volt az ’álompark’ című könyv is, ami szintén arról szólt, hogy a szórakoztató interaktív kalandtúrát megzavarja egy csúnya gyilkosság -szóval hamar belém-vésődött az a gondolat, hogy az ilyen futurisztikus parkokban csak baj érheti az oda látogatókat... és ha már most az intelligens androidok keverték ebbe a téma-parkba, akkor mindenképp meg kell említenem, hogy a szárnyas fejvadász is megfordult a képmagnómban annak idején -és biztos vagyok benne, hogy elsősorban csak hangulati benyomások értek belőle ifjú tinédzserként, de a robotika kérdésköre ott maradt az érdeklődésem felszínén... aztán jött némi kacérkodás asimov-val is, majd évekkel később beleszerettem a battlestar galactica-ba, ahol igazán mélyen kielemezték a mesterséges tudat minden aspektusát. sőt, a westworld készítője, jonathan nolan is foglalkozott már a témával, igaz, ügyesen elrejtette a filozófiai gondolatokat egy nyomozós sorozat burkába... most viszont nem kell visszafognia magát, hogy a tévécsatorna reklám-értékesítő osztálya elégedett legyen -és most nem csak arra gondolok, hogy nyelvezetében és testiségében máris sikerült megütnie az hbo-s mércét, hanem arra, hogy van idő és hely mélyebb gondolatokat is elhelyezni. és vannak hozzá megfelelő színészei is, mert sir anthony hopkins úgy fogja kimondani ezeket a gondolatokat, hogy biztos, hogy nem szállnak el a füled mellett... talán a pocsék ’cowboyok és űrlények’ című film idején éreztem azt, hogy a western egy olyan műfaj, ami ledobja magáról a más zsánerekkel való keveredést, de szerencsére most már be kell látnom, hogy ez nem igaz, csak értő kezeknek kell kevernie a műfajokat... (ramin djawadi nem csak a saját zenei anyagának komponálásával tette le a névjegyét a pilot-ban, de zseniálisan épített be néhány pop-számot (black hole sun, paint it black) is a vadnyugati zongorázások közé.) ($$10.03.)