„with this family, when you’re in, you’re never quite sure that you’re in. but when you’re out, there’s no doubt at all.”
ideje megdicsérnem claire foy-t a szemmozgásaiért, mert tökéletesen tudja érzékeltetni velük erzsébet zavarát... egy átmeneti időszakban vagyunk, ahol a gyász és a múlt kellemetlen emlékei ugyanúgy gúzsba kötnek mindenkit, mint a jövőtől tartó bizalmatlanság -mindenkinek meg kell tanulnia alkalmazkodni az új helyzethez, rá kell éreznie, hogyan tudja a maga hasznára fordítani azt. érdekes kontraszt volt a két churchill-audiencia közt, mert míg az elsőnél az új uralkodó volt a behódoló (mégiscsak a nagy országmentő miniszterelnökről van szó), másodszor már tudta, hogy miként tudna diktálni, mint a birodalom legfontosabb jogi személye. ezért is volt fontos, hogy az ex-királyt ennyire a középpontba helyezzék ebben az epizódban, mert vele jól le lehetett képezni az összes huzavonát, ami most a felsőbb körökben zajlik, a sérelmeket és az önző játszmákat. és a szerelmet -mert mégiscsak egy nő miatt hagyott fel az uralkodással. és ez nem csak azért érdekes, mert tele van a palota szerelmi afférokkal, hanem mert így rá lehetett mutatni a repedésekre, amik a hatalomba lépés pillanatai után keletkeztek erzsébet és fülöp házasságán -mert van olyan, amikor az embernek felül kell emelkednie a saját érzésein, még ha piszok nehéz dolog is ez... (#12.22.)