„well, kid, you better learn to fly like a bird, because the age of the dinosaur is over.”
teljesen felesleges bármit is előre gondolni az epizód elindítása előtt, mert noah hawley-ék feszre mást fognak adni, mint amire számítanál... például jó hosszas expozíciót barkácsolnak egy (látszólag?) gonosz karakternek (megkaptuk az egész útját a pilot óta, bőven színezve magánéletével), majd bemutatják azt, hogy a sok pszicho-bizergálás ellenére nem vetik meg a képregényes alapokat sem, és az egész évad legszuperhősösebb perceit hozzák levitációval és meghajlított légellenállással. és úgy nagyjából nélkülözzük a mindblowing-ot is, inkább arra koncentrálunk, hogy kiszedjük david fejéből a parazitáját (oké, syd azért fehérbe öltözik, hogy a kátránytól csöpögő lenny-vel eszmecseréljen egy kicsit -btw, az utolsó pillanatban vettem észre, hogy a való életben ugyanolyan ruha volt a szöszin, csak vörösben...). egy szépen kilassított jelenetben robbantottuk aztán a csúcspontot, majd a végén jutott még egy kis idő felvezetni a folytatást is -ügyesen utalgatva arra, hogy a forgatás átköltözik kanadából kaliforniába... (nem elég, hogy újra pink floyd szólt a nagyjelenet alatt, valamint a t.rex klasszikusával, a children of the atom revolution-nal zártuk az évet, de nem hagyták ki azt az evidens lépést sem, hogy jemaine clemenst énekeltessék egy kicsit.) (#03.30.)
abban a korban, amikor elértünk a geek-ek paradicsomába, mert a padláson is szuperhősök lógnak már, csak úgy érdemes egy új produkcióba belefogni, ha képes vagy valami egyedit létrehozni, amivel ki tudsz tűnni a többiek közül -és noah hawley-ék tökéletes taktikát választottak a figyelem-felkeltésre: csináltak egy olyan szuperhős történetet, aminél csak pillanatokra tűnik fel, hogy a képregények lapjairól mászott át a képernyőre az alapötlet. eretneknek gondoltok, ha megrögzött comic-junkie-ként azt mondom, hogy nem is tehették volna jobban, hogy így közelítették meg a forrás-művet...? mert elég volt csak néhány utalást tenni az x-men világára, hogy kielégüljön a geek énünk, egyébként meg jóleső érzéssel vesztünk el egy másik zsánerben, amit a sorozat nyújtott ehelyett -az agyeldobós pszichodrámában... ritkán vannak a tévében ennyire ihletett pillanatok, amikor a gondolatiság, a hangulat, a karakterek és a vizuális megvalósítás ennyire összhangban állnak egymással, amikor az ember nem bosszankodik azon, hogy nem érti, hogy mi történik a szeme előtt, hanem még inkább szeretné, hogy kihúzzák a lába alól a talajt, mert hatalmas élvezettel veszik el a kavargó őrületben, ott, ahol nem akarod tudni a nagy válaszokat, ahol nem látszik a valóság és a képzelet határa, ahol minden elmosódott és pasztell színekben pompázik. ha a pink floyd zene helyett tévésorozatot csinált volna, az pont így nézne ki. vagy ha david lynch-re ráhúzna valaki egy sztreccs-ruhát...