„an end to this business, at last.”
az talán nem volt kérdés, hogy összeáll minden james tervében a végén, és sikeresen kijátssza az összes oldalt, ami ellene tört -csak azt nem sejtettük, hogy ennyi áldozattal fog járni a siker... de talán úgy voltak vele steven knight-ék, hogy zárjunk le mindent, amit csak lehet, hogy legközelebb teljesen új irányt vehessen a show (mert ugye lesz legközelebb? ezek az angolok mindig olyan nehezen mondják ki a folytatásra az áment...). ehhez a legüdvözítőbb út az volt, hogy halomra gyilkolták az eddig megismert karakterek javát, hogy még csak eszünkbe se’ jusson visszanézni a tengerről london-ba. így nem csak azoktól búcsúztunk, akik megérdemelték a sorsukat, mert álnok kígyók és hátba-döfő árulók voltak, hanem olyanok is lehanyatlottak a sárba, akikhez kialakult már némi kötődésünk. az egy picit böki a csőrömet, hogy száz százalékosan nem lett kimondva a húg sorsa, james talán határozottabban is hallhatná azokat a szellemeket, hogy ne ússzunk tovább kétségek között -maga a széplány halála egyébként nem zavar, mert logikus lépés a karakter részéről, és tulajdonképpen működött az a pár pillanat is, ami james-nek jutott a megrendülésre. mert ezen kívül sok lehetőségünk nem volt megállni, pörögni kellett, hogy minden a helyére kerüljön -és a legjobb módja a nézők felpörgetésének az, ha hagyják max richter zseniális főtémáját kibontakozni a hangsávban... (#02.26.)
hangulat, karakterek, történet -gyakran szoktam emlegetni a szentháromságomat, amik elengedhetetlen kellékei egy jól működő sorozatnak. és nem véletlen a felsorolás sorrendje sem... a hardy család steven knight-tal karöltve egy igazán sötét és mocskos történetet talált ki, és a sorozat hangulatát és ehhez igazították, talán még sohasem láttuk ennyire mocskosnak a tizenkilencedik század london-ját, ahol az emberek rothadó fogakkal szelik át a sárban úszó várost nap-mint-nap. ahol nem csak a húgytól bűzlő sikátorokban köttetnek a kétes üzletek, hanem a fényűző palotákban is. sőt, a legfontosabb lordságok a legrohadtabbak az egész társadalomban... nem tűnik ki ebből a közegből a főhősünk sem, aki maga a szűkszavú őserő, igaz, hogy nem elsősorban a fizikai erejét használja, hanem az eszét. és igazából maga a történet is erre az észre van felhúzva, hogy james delaney épp’ mit tesz meg a nagy mester-terve végrehajtásáért. mondhatnánk azt, hogy kicsit vékonyka ez a történet, hogy nyolc epizódra nem tud kényelmesen elnyúlni, de én egy percig sem éreztem azt, hogy egyhelyben topognánk a sárban, mert ha épp állt a történet szekere, akkor is elvitte a hátán a show-t a sötét és nyomasztó hangulat, vagy a tom hardy féle morgásokkal tarkított szuggesztív jelenlét... bevallom, én az előzetes hírek alapján inkább valami prémvadászos-indiános sztorira számítottam, de szerencsére nem kell panaszkodnom azért sem, hogy végig angliában maradtunk, és alámerültünk az intrikákkal terhelt úri közegben.