„make me understand...”
hmm, én szeretem, amikor bevisznek az erdőbe, és ott hagyják, hogy eltévedjek... mert ugyan érdeklődve vártam, hogy a furgon hátuljában vajon hova viszik angela-t (a szokásos szokatlan kameraszögekkel felvéve az egész utat), de arra nem számítottam, hogy egy david lynch ihlette epizód közepére lyukadunk ki, ahol az ember el tud veszni az apró részetekben (commodore-ról feltett kérdések??), és az a tény, hogy nem ért semmit, az nem felbosszantja, hanem pont hogy élvezettel tölti el... nem is tudom, hogy miért van az, hogy én ennyire szeretek elveszni az ilyen rejtély-nehéz történetekben, hogy szeretem átfolyatni magamon a hangulatukat, de általában működnek nálam a mások által csak ’bölcsész lila köd’-nek titulált porhintések... de ne mondja nekem senki, hogy nem hatásosak ezek a felépítmények, most például kellett az addig gyűjtögetett összes bizonytalanságunk, hogy igazán üssön a vég-játszma. mert rég elérték már azt, hogy ne higgyünk el semmit elliot körül. de a másik véglet is igaz, azaz minden feltételezésünket igaznak tudjuk vélni, mert könnyen lehet, hogy minden csak képzelődés, hogy mindenki csak egy hasadt elme képzeletében létezik. így teljesen nyitottá vált a fő drámai jelenet -maximum csak az billenthette el a mérleget, hogy a dráma-irodalom nagyjai óta tudjuk, hogy egy színen lévő fegyvernek el kell sülnie... (szeretem a sorozat tempójában ezt a visszafogott rohanást -például az fbi-os nénit sem csak arra használják, hogy drámaian megmutassa darlene-nek, hogy mennyire előrehaladott állapotban is van a nyomozás, de például kapott egy csöndes jelenetet is, amiben a modern ember magányosságát képezik le a segítségével a mozgókép nyelvére, és abban is jól működik...) ($$09.25.)
bármennyire vágyom rá, hogy meglegyen a tehetségem ahhoz, hogy igazi alkotó váljék belőlem, azért valahol rettegek is attól a gondolattól, hogy ki kéne adnom az alkotásomat a kezemből. szegény sam esmail is kapott hideget/meleget idén a sorozata második évadáért, és most úgy érzem, hogy (vele együtt-érző) nagy tisztelőjeként meg kell védenem őt. pedig valahol megértem a csalódott embereket, mármint azt, hogy túl nagy volt a buzz tavaly a sorozat körül, túl nagyot robbantott a csavaros történet-vezetésével, a megkapó vizualitásával, az alattomos gyomrosaival, túl hamar került kult-státuszba -így a nézők többsége nehezen tudta elfogadni, hogy a művészeti koncepció alapján idén kicsit más lett az irány, hogy behúztuk a kéziféket, hogy rászántuk az időt nem csak elliot-ra, de a mellék-karakterekre is. és igazából ez csak azért volt furcsa, mert szándékosan passzivitásra kárhoztatta a főhősét az évad első felében, de teljesen logikus lépés volt ez, főleg miután kiderült a nagy csavar (ejj, de bánom, hogy az internet szorgos népe hamar megneszelte, hogy mire megy ki a játék...)... és az a baj, hogy az ember nehezen viseli, hogy egy másfajta hatás-mechanizmussal kezd működni valami, és persze én is éreztem, hogy nem üt meg annyira, mint tavaly, de ennek ellenére végig imádtam, ahogy a bőröm alá mászik. viszont azt senki sem veheti el mr.esmail-tól, hogy az esetlegesen megkérdőjelezhető írói döntéseit nagyon erős rendezői koncepcióval kompenzálta...